lördag 14 april 2012

Summering

Det känns lite vemodigt nu när vi är inne på våra sista timmar i Monte Gordo. Jag längtar naturligtvis massor efter familjen, men det har varit riktigt härliga dagar här. Mycket träning, trevliga och fantastiskt duktiga instruktörer, bra föreläsningar.. Alla är på toppenhumör, peppar varandra när man är som mest trött. Man svettas tillsammans, skrattar tillsammans, kämpar tillsammans.

Det jag redan hade som träningsmål innan har blivit ett ännu starkare mål. Min kropp ska hålla länge. Jag vill vara i lika god kondition vid 70 års ålder som Evy är. Jag vill känna mig pigg, stark och frisk.

Jag har fått testa olika träningsformer och vissa av dem såna jag aldrig trott att jag skulle testa. Till exempel tyngdlyftning är inte vad jag själv hade gissat på att jag skulle vara med på. Jag ångrar det inte. Det var jättekul.

Jag har pressat mig till mitt yttersta tills jag trillat omkull i sanden tack vare alla ledare och deltagare runtomkring. Man blir extra peppad och taggad.

Jag har fått teknikträning och ny inspiration. Jag har fått några härliga morgonrundor på stranden och i pinjeskogen, jag har sprungit bergspasset som var en otroligt härlig runda i fantastiskt fin miljö, jag lyckades inte pricka tiden men var inte långt ifrån. Hade jag lyssnat på naprapaten som justerade mig just innan och gissat på den tid hm tyckte hade jag klättrat några snäpp på listan.



Jag har också fått testa sportprodukterna fullt ut. Hemma i vardagen hinner jag inte träna flera pass om dagen. Här har det blivit 3-5 pass om dan och jag har matat i mig Rebuild Strenght, F1 sport, Prolong, Hydrate, Niteworks, vitaminer av olika slag utöver vanlig mat. Det känns. Efter en veckas icke normal träningsmängd i mina mått mätt är jag inte det minsta sliten, jag är inte trött, jag har inte ont, jag har ingen träningsvärk och jag känner mig laddad för att köra ytterligare ett träningspass nu.


Den här bilden får symbolisera mitt inte nya men tydligare och starkare mål.

På återseende Monte Gordo!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar