söndag 13 november 2011

Allt för hälsan #2

Tidigt på lördag morgon anlände jag till Stockholm och medan jag satt på Arlanda Express passade jag på att få i mig dagens första proteinmellis.


Seminarier varvades med att glida runt lite på mässan och titta i montrar, titta på olika träningsformer som visades upp på olika sätt. Det fanns även ett träningskonvent man kunde delta i, men till det hade vi inte anmält oss och lika bra var det för jag hade ju ont i halsen. Hade jag varit frisk hade jag nog varit lite mer sur över att jag inte anmält mig för det såg riktigt roligt ut!


Crossfituppvisningen av gänget som vi kommer att träffa i Portugal till våren var naturligtvis obligatorisk. Så kul det såg ut, så jobbigt det såg ut och oj vad jag längtar nu.


Uppvisningen av Spartan med funktionell träning i form av bl a kettelbells, bulgarian bags, indian clubs var inte sämre direkt.


Dagen avslutades med god mat och lite sangria på Barcelona. Inte så oväntat nej. Inte så nyttigt, jag vet, men gott var det.


Inget jag skulle kunna tänka mig att hålla på med, men jag måste säga att jag är imponerad över poledansarnas styrka. Det ser inte ut att vara helt lätt att snurra runt den där stången.


Söndagsmys på Vetekatten. Inte helt nyttigt ätande på söndagen heller.



Med mig från mässan hade jag tidningar, böcker, lite nyttigheter, smakprover mm.


Förutom lite tidningar och smakprover har jag med mig massor av inspiration och idéer och jag vill bara sätta igång att lära mig mer om det jag fått se och höra lite om på mässan. Lite nya träningsredskap ska införskaffas och anmälningar till utbildningar ska skickas in :)

3 kommentarer:

  1. Verkar ha varit en bra mässa!
    Jag vill också fika på vetekatten. finaste fiket!:)

    SvaraRadera
  2. Skulle blogga ett inlägg jag med, men efter att ha installerat Explorer 9 funkar det inte.. Vilken hit!
    Vad är det för utbildning du ska hoppa på? Spartan ;-)

    SvaraRadera
  3. Åh säg att du ska gå spartan!! Har ju försökt få med mig nån på den :-)

    SvaraRadera