lördag 19 november 2011

Dimma

Jag vill inte direkt påstå att jag känt mig som vanligt idag. Den där hostmedicinen gör att jag mestadels går omkring i ett sus och dus. En perfekt dag för att få massor gjort med andra ord ;)

Medan Thomas var ute och byggde och sågade bakade jag och barnen pepparkakor. Det kan ju vara lite tålamodskrävande, men idag var jag lugn som en filbunke och det gick som en dans.
Alice bakade och bakade och bakade medan Astrid tyckte att det räckte efter 5 minuter.

Idag plockade jag även fram lådan med utklädningskläder som jag fyndade för en hundring för ett bra tag sedan. Alice ville minsann inte klä ut sig till Tingeling medan Astrid skyndade sig att ta på sig allt blingbling hon kunde hitta i lådan. Det åkte visserligen av rätt snabbt, men under eftermiddagen har vi haft två små älvor som sprungit runt här hemma.
Titta, jag är Plingepling!

En sväng på stan hann vi också med och förutom mat som vi egentligen åkte för att handla hade vi med oss tyg, stolar till Astrids rum, juloutfits till barnen och Alice valde dessutom ut en kofta som hon bara var tvungen att ha och Thomas kunde inte stå emot. Med andra ord är det han som får ta fram kortet när barnen vill shoppa kläder framöver ;)
Om Astrid själv får välja blir det tomat när man fikar på stan. Alice väljer, inte helt oväntat, chokladboll.
Trots att min lördag har varit lite dimmig och jag känt mig aningen avtrubbad så har det mesta flutit på förvånansvärt bra :)

2 kommentarer:

  1. Lät som en riktigt härlig lördag. Med eller utan dimma!;)

    SvaraRadera
  2. Vad söta dom var i sina kläder! Vilja har sprungit omkring som en älva idag hon också! :;)

    SvaraRadera