tisdag 22 november 2011

Allergisk reaktion

När vi efter många om och men ändå blev mottagna på vårdcentralen för Astrids nattliga hosta och vi kom hem därifrån med Mollipect så ska ni inte tro att allt bara blev frid och fröjd. I förhoppning om att Astrid (och vi själva) skulle få sova och inte ha henne hostande hela natten gav vi henne medicinen på kvällen. Vad hände? Jo Astrid fick en allergisk reaktion och fick nässelutslag så nu har det stackars barnet stora, och jag menar stora, utslag över hela kroppen som försvinner på ett ställe och dyker upp på ett nytt och så håller det på.

Jag fick tjata mig till en ny tid på vårdcentralen för att få medicin mot medicinen. På alla vårdguider som finns på nätet står att om barn får en kraftig allergisk reaktion med mycket nässelutslag ska man uppsöka läkare och få hjälp. På vår vårdcentral tyckte de inte att det var nödvändigt utan att vi kan avvakta ett tag. Men ta er nånstans sa jag och åkte dit! De hade aldrig varit med om att någon fått en allergisk reaktion av just Mollipect. Borde inte det om något göra att man vill kolla upp det lite mer noga? Jaja, hem kom vi med medicin som jag hoppas ska hjälpa lillskrutt. Innan läggdags hade hon stora utslag som täckte båda kinderna. Inte ser det roligt ut.

5 kommentarer:

  1. Men vad är det för fel på er vårdcentral?! Hoppas nya medicinen hjälper...

    SvaraRadera
  2. Ush hoppas nya medicinen hjälper och att hon inte fått samma allergipiller som mig...

    SvaraRadera
  3. Jag är allergisk mot mollipect och EXAKT det där hände mig när jag var typ 12. Speciellt min läpp svällde upp så det var helt sinnessjukt (drog en palestinasjal över hela ansiktet när jag for till läkaren,inte så kul om känslig 12 åring;-)..)

    På mig tog dom det på jätteallvar eftersom att det kan svälla igen i hals och jag fick kortison och ett besök på akuten.

    :O..

    SvaraRadera
  4. Ja herregud vilka stolpskott som tar telefonen. Har de aldrig hört talas om anafylaktisk chock? Givetvis får ett barn (eller en vuxen för den delen) komma till läkaren om man får en plötslig allergisk reaktion av ett läkemedel. Alltid det säkra före det osäkra!

    Vilken tur att du åkte in i alla fall! :)

    SvaraRadera
  5. Det här hände min son idag, vi ringde 112 och fick snabb hjälp , men stanna hemma då nässelutslagen gav med sig! Konstigt att de skickade hem er... Jag har nu slängt mollipecten!

    SvaraRadera