fredag 18 november 2011

Byte

Den här får tyvärr vänta liksom ett glas rött till fredagsmiddagen..


..och istället tar jag mig en hutt av denna "dryck".

För övrigt träffade jag för första gången en läkare som inte avfärdar långvarig hosta utan andra förkylningssymptom med kommentarer som Det finns inget att göra, det är bara att vänta ut hostan eller Här får du lite slemlösande så ska du se att det blir bra eller Här får du lite hostdämpande att ta inför natten så att du får sova, men att den innehåller något som gör att man blir pigg och ändå inte får sova glömde den doktorn att säga. 

Istället sa dagens läkare När man har haft hosta så länge utan att egentligen vara sjuk i övrigt och man inte hostar för att få upp slem måste man bryta hostan och det fungerar inte med hostdämpande eller slemlösande. Det är som ett sår som inte får chans att läka för att man hela tiden retar det med att hosta mer. Nu ska du få något som fungerar! Tack för det säger jag och kan till och med tänka mig att dela ut dagens ros till honom.

3 kommentarer:

  1. Cocillana är helt fantastiskt och man blir lite skönt dåsig ;-) Skämt åsido... Det är det enda som hjälper och man märker effekt ganska snabbt!

    SvaraRadera
  2. Lika bra drag i medicinen som i glöggen ;-) hoppas du blir kry snart!

    SvaraRadera
  3. Fan jag kanske borde satsa på läkare istället! ;)

    Hoppas hostan går över nu! :)

    SvaraRadera