torsdag 10 november 2011

Vilodag blev vilovecka

Det blir en vilovecka. Efter att ha vänt och vridit på det miljontals gånger har jag bestämt mig för att det inte blir något morgonpass i morgon heller. Jag vilar veckan ut i förhoppning om att det jag har i halsen försvinner helt till måndag och att jag kan köra för fullt då. Jag börjar vara trött på att hostan kommer tillbaka så fort jag tränar. Nu ska den bort helt! Så får det bli.

För övrigt inbillar jag mig att jag inte blir ordentligt sjuk just för att jag äter hälsosamt, äter massor av multivitaminer, omega 3 och andra kosttillskott. Hade jag inte gjort det inbillar jag mig att jag hade legat däckad i sängen nu. Det är vad jag inbillar mig. Låt mig åtminstone tro att det är mina piller som motar förkylningen vid grinden ;)

Jag får väl trösta mig med att helgen ska ägnas åt hälsa, fast inte just fysisk träning. Hälsomässa blir det och förutom att glida runt bland montrarna har jag kryssat för fler seminarier jag vill gå på än jag kommer att hinna med. Det ska bli så roligt att frossa i hälsa, kost och träning.

2 kommentarer:

  1. Och jag är övertygad om att min relativt hälsosamma livsstil gör mig mer sjuk, hur det nu kan komma sig. I somras var jag förkyld för första gången på.. jag vet inte hur länge och jag hade feber för första gången i livet (iaf vad jag kan komma ihåg). Måste kanske börja med piller jag med. Fast i och för sig är ju inte en förkylning på hundra år så mycket att gnälla över. ;)

    SvaraRadera
  2. Det är bra med viloperioder också! :-)

    SvaraRadera