fredag 21 oktober 2011

Äntligen fredag!

Kom nu pappa! Annars far jag själv till Alvik! hörde jag Alice ropa innan hon sprang mot bilen. Medan maken skjutsade barnen till farmor och farfar hann jag med ett klädombyte innan vi åkte in till stan för middag på Tallkotten.


Efter antipasto misto, casarecce con vitello e porcini di bosco avslutade vi middagen med en tiramisu. Gott! Framför allt välbehövligt med en paus från vardagen efter 4 dagar som heltidsarbetande gräsänka och tvåbarnsmor. Fy sjutton för det säger jag bara. Att inte få sova på natten, orka upp i ottan, hinna göra sig själv och två barn i ordning, hinna i tid till förskola och jobb, försöka få ihop en hel dags jobb, hämta barn från förskolan, laga mat medan trötta barn hänger i byxbenen, precis hinna stöka undan efter middagen innan pyjamas- och grötrusningen börjar och sedan falla ner mer eller mindre död i sängen innan det börjar om igen är inget jag önskar någon, men nu är det fredag och jag får slappna av lite och det bästa är att jag får sovmorgon imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar