onsdag 26 oktober 2011

Den där Astrid, hon vet hur man gör minsann

Astrid brukar hänga i badrummet med mig medan jag duschar på mornarna och hon har tydligen snappat upp ett och annat. Efter att ha badat bastu i söndags satt hon på golvet i duschen och tvättade sig medan jag shamponerade mitt hår. Plötsligt ser jag hur hon sträcker sig efter min rakhyvel och innan jag hinner stoppa henne hann hon börja dra med den (tack och lov med bladet utåt) längs sitt ben precis så som hon sett mig göra ibland. Att en 1,5 åring inte direkt har något behov av att raka benen är en helt annan sak.

Förutom att raka benen vet hon precis vad man ska göra med en nagelfil och med en plattång. Plattång ingår förövrigt även i hennes vokabulär. Viktigt ord att kunna när man är just 1,5 år. Särskilt när man har så mycket hår som Astrid har.

1 kommentar: