måndag 17 oktober 2011

Fröken Röd tycker om choklad

Fröken Röd är och hälsar på några dagar denna vecka och jag som numera nästan aldrig blir sugen på sötsaker fick idag ett sjukt sug efter choklad. Att vi råkar ha ett gäng chokladbollar kvar efter helgens kalas gjorde att jag lätt kunde tillfredställa chokladbegäret. Svisch sa det bara och så hade 3(!!) chokladbollar slunkit ner. Gott var det och den som efter mitt Malin tycker till inlägg trodde att jag är sundheten själv trodde fel. Det bästa med att leva hyfsat hälsosamt de allra flesta dagar både när det gäller mat och träning är att det faktiskt inte gör ett dugg om man då och då har en sån här dag då man trycker i sig en och annan onyttighet. Några chokladbollar gör inte att jag går upp två kilo och tappar varenda muskel jag har byggt upp. Jag ser det inte heller som att jag har syndat för vad är det för mening med det om man ska ha dåligt samvete för att man ätit något gott? Nä, ät lite godis, fika eller nåt och njut av det! Annars kan man lika gärna låta bli om man ska må dåligt över att man ätit något gott.

2 kommentarer:

  1. Jag hade mens förra veckan och åt godis hela veckan. I stort sett. Och innan jag fattade varför jag höll på att DÖ av godissug!?! Sen när jag insåg att det var mensen tänkte jag "skit samma, den styr jag fan inte över" och så lät jag kroppen få det den ville ha mest. Socker, kemiskt framtagna tillsatser och annat äckelpäckel. ;)

    SvaraRadera
  2. Nästa vecka är det min tur att äta chokladbollar :-) Ska nog göra en laddning nu ;-)

    SvaraRadera