lördag 1 oktober 2011

Nästan Hamnmilen

En dag som idag när solen skiner och hösten helt enkelt visar sig från sin bästa sida vore det nästan dumt att inte ge sig ut på en löprunda. Man får ta till vara på de fina dagarna. Planen var en njuta-av-det-härliga-vädret-i-behagligt-temporunda och det var vad det blev också. Flåset och värmen fick jag inte upp förrän vid 4 km och jag höll inte på att trilla omkull när jag hade joggat färdigt.


Fem och en halv minut per km i snitt kändes idag som en perfekt fart för att inte ta ut mig totalt utan bara få vara ute och lufta mig lite. Första kilometern gick åt till att få ordning på fötterna som levde sitt eget liv och löpsteget hade inget flyt alls. När det lossnade kunde jag fokusera mer på att bara njuta av friskluften och höstens alla härliga färger. Jag antar att siffran 6:47 var den fart jag hade när jag promenerande försökte fiska upp Iphonen ur fickan. Japp ur fickan. Ingen armväska = ingen Iphonerygg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar