fredag 30 september 2011

Livspusslet

Astrid har haft det besvärligt med tandsprickning i veckan och varit hemma från förskolan några dagar då hon haft riktigt ont i munnen och till och från varit febrig. Idag var dagen då vi klippte och klistrade för att få livet att gå ihop. Jag åkte till jobbet tidigt för att hinna jobba några timmar innan ett möte som naturligtvis drog ut på tiden så att jag blev sen hem för att avlösa Thomas så att han också skulle få jobba några timmar medan jag var hemma och tog hand om barn och samtidigt som barnen sov hann jag skrapa ihop några timmars jobb för att sedan ta en powernap i soffan med Astrid sovandes på mitt bröst (när hände det sist!?) och när Alice kom och väckte oss åt vi mellis, klädde på oss och gick på en promenad i det härliga vädret.

-Mamma vad gör fåret med benet?
-Kliar sig.
-Mhmmm, konstigt. Kanske vill de komma hit?
-Nä de vill nog stanna innanför stängslet så att de inte springer ut på vägen.
-Mhmmm. Kanske vill de bada? Titta de ÄTER gräs!

Funderingarna är många.

Jag fixade middag åt barnen medan maken handlade på väg hem från jobbet och så fort han kom in genom dörren bytte jag om till löparstassen och drog iväg på en runda runt Gültzauudden och efter en dusch, lite mer jobb satte jag mig ner vid dukat bord och åt en galet god plankstek a la min man.

En härlig runda i skymningen. Välbehövligt efter en något stressig och splittrad dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar