torsdag 29 april 2010

Amning och basket

Kan man skylla på amningsminne trots att man inte ammar längre? Jag gör det i alla fall! Det är ju liksom alldeles nyss jag slutade. Hur kunde JAG glömma, ja ni läste rätt, G L Ö M M A, att det var basket idag och att matchen sändes på tv?? Det var kanske inte mycket att se i och med att Plannja förlorade och nu ligger under med 1-3 i matcher, men ändå... Jaja, inte mycket att göra åt. Ny chans att få se en match blir på lördag. Det kan bli säsongens sista match om Norrköping vinner på hemmaplan :(

Till amningen då. Ja jag har slutat redan. Vi introducerade flaskan (nappflaskan alltså, det är inte så illa att jag själv behöver ta till flaskan) för en dryg vecka sedan av den anledningen att jag skulle få lite mer sömn om Thomas tar en nattmatning då och då och på så vis kanske jag får lite mer energi att orka med busAlice på dagarna. Det är lite skillnad att ha en liten en hemma jämfört med två små. När det bara var jag och Alice så hade jag åtminstone möjlighet att vila på dagarna så fort hon gjorde det. Nu är det sällan barnen synkar så att de sover samtidigt och gör de det så behöver jag ofta göra något annat än att sova just då, typ äta eller gå på toa. Tro det eller ej, men ibland behöver mammor göra sånt ;) Nu visade det sig att min mjölkproduktion inte alls gillar att nappflaskan anlänt till vårt hus och Astrid blev dessutom lite lat på kuppen och dissar mig så nu har vi det senaste dygnet bara matat med flaska. Det fungerar bra det också även om jag nog hoppats på att det hade gått att kombinera amning och flaskmatning ett tag till. Men hellre flaskmatning, en piggare och gladare mamma än en mamma som inte orkar göra roliga saker med barnen på dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar