torsdag 15 april 2010

Ibland har man tur

Lite tur har vi mitt i eländet i alla fall. Thomas skulle ha kommit hem från Stockholm ikväll, men efter vulkanutbrottet på Island så är ju all flygtrafik inställd och han hade fått sätta sig i en hyrbil för att ta sig hem. På grund av att Alice blev så pass dålig att vi behövde åka in till sjukhuset igår så valde han att boka om biljetten och kom hem redan igår eftermiddag. Vem ska man tacka för en sådan sak? Vet inte hur jag skulle ha klarat mig ensam med båda barnen i natt, hela dagen idag och fram till i morgon då Thomas förmodligen hade kommit hem. På något sätt hade det väl gått, men det är liiite svårt att sitta och amma Astrid och samtidigt ha Alice i famnen. Alice har inte sovit så bra i natt heller och jag antar att det hade inneburit noll sömn för mamman som då och då under natten även måste mata Astrid. Jag går redan nu med en fruktansvärd huvudvärk och jag antar att det inte hade varit ett dugg bättre efter en natt helt utan sömn. Så, ett stort tack till vem det nu är jag ska tacka för att vi fick hem pappan i tid!

2 kommentarer:

  1. vad skönt att thomas lyckades komma hem! Det måste vara ödet att han bokade om och undgick vulkanutbrottet.
    Usch vad tråkigt det är att läsa om Alice, tur att hon hann växa till sig något så när innan förkylningen kom. De är ju tyvärr svåra att undvika 100%-igt även hur försiktig man än är. Krya på er... Kramar från B-näset

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju omöjligt att undvika sjukdomar helt. De kommer oavsett om man vill det eller inte och vi har ju haft jättetur som klarat oss så här långt för nu är hon ju lite starkare nu jämfört med bara för 1 år sedan. Man kan ju inte isolera sig helt och hållet. Vi har ju iaf lärt oss att just sånt som sitter på luftvägarna ska vi vara extra försiktiga med. Lite snor överlever man ju, men hosta och liknande är lite värre. Hoppas ni mår bättre borta hos er också!

    SvaraRadera