onsdag 21 april 2010

I´m alive

Jag överlevde natten ensam med barnen. A1 har inte hostat en enda gång och A2 lät mig sova hyfsat bra. En tjorvtimme hade vi i samband med en måltid då hon inte alls hade lust att somna om. Jag försökte förklara för henne att även om hon ler sina finaste leenden så vill jag hellre sova på nätterna.

Planen för morgonen var att gå en promenad direkt efter frukost, men det blev så dimmigt och disigt så vi avvaktar och hoppas på bättre väder efter lunch och just nu ser det lovande ut. I stället för morgonpromenad har jag hunnit äta frukost, dricka två (!!) koppar kaffe medan det fortfarande var varmt, duscha, tvätta en maskin, rensa hallen på vinterkläder och nu slappa en stund framför datorn medan A1 tar en förmiddagslur. Min lunch snurrar runt i micron just nu och jag kommer troligtvis att få äta den i lugn och ro. Inte illa!

Vi bjuder väl på en bild från morgonen också. A1 upptäckte att det finns en pool där det tidigare varit massor av snö. Mamman och pappan har upptäckt att poolskyddet inte orkat stå emot trycket av all snö och lossnat på 3 av 4 sidor...


Titta!

1 kommentar:

  1. Vad skönt att du överlevde natten! Du gör det bra du. Lät även härligt att du fick njuta av varmt kaffe!!

    Hoppas du får en fin dag!
    Kram
    www.malinslivochbravadet.blogg.se

    SvaraRadera