fredag 30 april 2010

Party like a rockstar

..eller party like a tvåbarnsmor heter det kanske ;) Valborgsmässoafton som småbarnsmamma ser förmodligen lite annorlunda ut än för många andra. Klockan är inte ens 22 och här sitter vi i soffan (jag och tvåbarnspappan), Alice ligger i sin säng och sover, Astrid sover bredvid mig på soffan och gästerna har åkt hem. Vi har haft en jättetrevlig dag som började med att jag efter en välbehövlig sovmorgon tog med mig Alice och åkte i väg på mammafika. Vi blev sena dit just på grund av min sovmorgon, men vi hann vara med och fika och leka en stund ändå. Medan vi var borta hade Thomas och Astrid dammsugit och skurat golven, hon är duktig min yngsta dotter;) Eftermiddagen gick åt till att bland annat förbereda lite mat så att den var klar att serveras när familjerna Lundkvist/Hjelm och Larsson/Breheim anlände. Barnen har busat, de leker ju inte riktigt med varandra än och verkar knappt bry sig om varandra mer än att någon gång då och då rycka en leksak ur händerna på den som råkar vara närmast. Vi promenerade en sväng till hamnen för att se på brasan som inte hann tändas innan vi gav upp och gick hem igen. Vädergudarna var inte på vår sida idag. Hur ofta har vi fint väder på valborgsmässoafton? Inte ofta skulle jag vilja säga. Jag är inte alls avundsjuk på Stockholmsvädret just nu, inte det minsta..hmm. Jag har hört talas om att där nere är det kring 18 grader varmt och vissa sitter visst på uteserveringar och dricker rosévin, men det är bara vad jag hört ;) Jag fortsätter mitt party här i soffan med mitt andra glas vin för kvällen, det ni!

1 kommentar:

  1. Jag kan trösta dig med att det är Valborgsväder här med nu.. Regnigt..

    SvaraRadera