lördag 17 april 2010

Sunkmorsa

Fötterna skulle behöva en ordentlig omgång med fotfilen, händerna är också i behov av lite omvårdnad, alla urtvättade fula underkläder borde bytas ut, det finns snart inte ett helt par strumpor i byrålådan.. Jag skulle kunna fortsätta i all evighet. Jag har varit gravid mer eller mindre i 2 år och kläderna som har använts under den tiden är fula, stora, noppiga och urtvättade. Framför allt är jag döless på dem. De kläder jag hade innan får jag inte på mig och även om jag fick det så känns de inte särskilt moderna längre.

Livet som tvåbarnsmamma känns allt annat än glamouröst och vem har sagt att det ska vara det heller. Jag älskar mina barn mer än allt annat och har inte trott att livet som mamma är helt enkelt alla dagar, men de dagar man inte fått sova så gott på natten kanske man skulle känna sig lite piggare och fräschare efter en dusch, lite mascara och lite piffiga kläder att ta på sig. Den här mamman är i stort behov av en helrenovering. Jag hade lovat mig själv redan när jag blev gravid första gången att jag inte ska bli en sunkmorsa som bara går omkring i mjukisbyxor dagarna i ända och vad har hänt? Jo jag byter mellan ett par grå och ett par svarta mjukisbrallor, upptill har jag sååå snygga amningslinnen/toppar..not.
Jag skulle också gärna vilja bli av med ca 8 kilo. Fyra av dem är graviditetskilon och resterande fyra är "dra-fötterna-efter-sig-i sjukhuskorridorer"-kilon som jag aldrig hann göra mig av med innan jag blev gravid igen.

Det finns en del att jobba på med andra ord och önskelistan är lååång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar