måndag 19 april 2010

Beach 2010

Att hinna komma i form till sommaren är nog bara att glömma. Det är nog mer rimligt att gå med i VVV (Våga Vägra Vassen) inför nästa badsäsong istället. Den här sommaren får jag helt enkelt finna mig i att visa upp degmagen vid poolkanten och på stranden om jag vill slippa stå i vassen. I och för sig ska jag väl inte vara helt säker på att den någonsin försvinner och när jag tänker efter så gör det faktiskt inget. Jag är rätt nöjd med att det inte blev en randig degmage, inte en endaste liten bristning bidde det. Men det bästa av allt är ju faktiskt att den ser ut så av en anledning och jag har fått något mycket mycket bättre än en platt och fin mage i utbyte, mina två älskade vackra flickor :)

Nu känns det viktigare att få börja träna och komma i form på ett "må-bra"-sätt. Om jag sedan försöker äta lite bättre än jag gjort på sistone och skippar en del socker så mår nog kroppen lite bättre av det också. I ren frustration för att få tiden att gå då jag inte visste hur länge Astrid skulle stanna i magen bakade jag mest hela tiden de sista veckorna av graviditeten och bakar man så äter man. Ja i alla fall jag.. Nu är ju jag av den åsikten att livet blir alldeles för tråkigt om man inte får unna sig lite gott då och då, men det behöver inte vara varje dag. Så när suget kommer efter den där extra chokladbiten eller kakan ska jag tänka "a moment on the lips, forever on the hips" och kanske kan det få mig att hejda mig litegrann i alla fall :)




Vem bryr sig om en degmage när man har så här fina barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar