tisdag 14 juni 2011

Lycka

Lycka är att upptäcka att Löplabbet finns i Umeå och veta att jag ska dit om mindre än två veckor.

Jag blev lite ledsen igår efter rundan på Ormberget då jag kände att mina skor var helt slut, ingen dämpning kvar alls. Det känner jag inte av när jag springer på skogsstigar, men på packade hårda stigar eller asfalt gör det ooont utan dämpning. Min plan var att besöka Löplabbet i Stockholm när vi åker ner för några dagars semester, men att vänta 1,5 månad känns inte kul när mina skor är redo för soptunnan.

Visst säljer de löparskor på sportbutikerna här i stan, men jag skulle vilja få bra hjälp att prova ut ett par skor av någon som vet vad de håller på med och inte bara har gått en liten extrakurs för att hjälpa folk upp på ett löpband för att sedan försöka analysera mina fötter som de fångat på film. På Löplabbet jobbar inbitna löpare som vet vad de pratar om. Ska jag ändå lägga ner pengar på ett par skor (och träningsskor av alla de slag är ju snordyra) så vill jag veta att jag kommer hem med rätt skor.

Så, gissa om jag blev glad att jag bara behöver stå ut med mina usla skor några få löppass till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar