tisdag 21 juni 2011

Plötsligt händer det

När Thomas stiger upp i ottan för att åka med morgonplanet till Stockholm passar vi andra på att sova extra länge. Astrid som vaknat före f-n på sistone och bidragit till att jag känt mig mer som död än levande den senaste veckan vaknade sist av alla. Jag fick även väcka Alice för att vi skulle hinna till förskolan i någorlunda tid. Tänk om det här kunde hända lite oftare. Särskilt efter torsdag då Alice har sin sista dag på förskolan och ska vara långledig ända till mitten av augusti då Astrid ska skolas in.

Sovmorgon innebär tyvärr lite stress, särskilt när jag är ensam med barnen och ska hinna göra oss alla tre redo för dagen. När jag lyckats få i barnen gröt samtidigt som jag kämpade med att åtminstone hinna få i mig en tallrik fil som jag ändå inte kommer att stå mig särskilt länge på slog det mig att det ju är dumt att försöka stressa i sig en dålig frukost eller rent av hoppa över den när jag faktiskt har bättre alternativ hemma. Istället blandade jag en shake som jag drack i bilen på väg till förskolan och då vet jag att jag får i mig det jag behöver. Det är ju just för såna här dagar den där shaken är bra :) Hittills har jag bara tagit den efter träning för att tillföra kroppen det den behöver då, men man kan ju dricka den istället för en måltid om det kör ihop sig någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar