torsdag 9 juni 2011

Badpremiär

Vid den här tiden förra året hade vi hunnit bada massor av gånger. Maj var lite varmare då. På grund av kylan ligger vi lite efter med allt poolfixande, det har inte direkt känts lockande att bada. Idag fick vi bråttom. Fort som tusan blåstes barnens nya pool upp. Den gamla också för jag trodde först inte att jag fick till den nya, men det gjorde jag ju så nu är det bara att tömma luften i gammelpoolen och skicka den till farmor och farfar så att barnen har något att bada i där.


Idag har solskyddsbadkläder inhandlats till barnen som jag gissar att de får inviga imorgon. Alice var i alla fall sugen på att testa sina simglasögon.

Just nu önskar jag för övrigt att den stora poolen var badredo. Det var inte helt skönt att springa en runda i värmen. Det gick inte så fort heller och det hade varit fantastiskt skönt att slänga sig i poolen för ett svalkande dopp. Fast det kommer väl fler chanser till sånt antar jag och jag får nöja mig med en svalkande dusch idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar