tisdag 7 juni 2011

Olja, krukor och kobajs

Oljat in bordet en gång till, oljat in en del av altanen, varit och tittat på krukor, men inte hittat några, sprungit korta rundan, lekt i sandlådan, vattnat kobajset och planerat lite för kommande grävjobb på tomten. Det är vad den här dagen har innehållit. Vattna kobajs hör kanske inte till vanligheterna, men det har vi egentligen inte gjort heller. Det är bara Alice som säger så efter att jag var så fiffig (tyckte jag själv i alla fall) och sa åt henne att det inte var jord utan kobajs i pallkragarna för att hon skulle sluta kräla omkring i dem. Visst är det lite gödsel också, men rent kobajs, nej det sätter i alla fall inte jag ner några frön i. Om jag tycker att jag var lika fiffig när jag måste förklara på förskolan varför vi vattnar kobajs och senare äter grönsaker som vi plockar ur kobajset återstår att se. Det kan ju hända att jag bara behöver förklara själva vattnandet av bajset för med tanke på bristen på gröna fingrar i det här hushållet så är det ju inte så säkert att det blir några grönsaker att skörda ur de där pallkragarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar