torsdag 23 juni 2011

Träningen får ju inte gå till överdrift


Jag kommer aldrig någonsin att vara stenhård med vad jag äter. Visst vill jag äta hälsosamt, vem mår inte bra av det liksom, men jag vägrar att göra livet tråkigt. Jag tänker inte sitta och äta nyttiga alternativ till lördagsgodis om alternativet inte är lika gott. Det skulle kännas rätt meningslöst för mig i alla fall. Det lustiga är att nu när jag tillåter mig själv att äta något gott om jag känner för det så är jag nästan aldrig sugen på sötsaker längre. Ibland är det nästan lite trist för när lördagen kommer och jag tänker unna mig lite godis eller nåt sånt så vill jag inte ha. Ikväll blev det i alla fall ett glas vin. Dock samtidigt som jag läste min tidning om löpning som Thomas köpte till mig när han var och helghandlade. Gör jag något onyttigt så kan jag ju i alla fall läsa om hur jag ska bli en bättre löpare ;) Riktigt så var det kanske inte, men det fanns en hel del intressant läsning så jag fastnade med min tidning som jag nog tar med mig till sängen och fortsätter läsa där. God natt!

1 kommentar:

  1. I veckan har jag ätit godis varje kväll, men ändå vägde jag mindre än vad jag någonsin gjort igår. Det firade jag med pizza,hamburgare och vin, hehe. ;)

    SvaraRadera