lördag 4 juni 2011

Förmodligen sist

Envist har jag klamrat mig fast vid min 1800-tals telefon innan jag tillslut gav efter och nu har skaffat mig en Iphone. Jag erkänner att det till stor del faktiskt beror på att jag ville ha Runkeeper eller något liknande. Jag blev less på att ha med mig Ipod för musiken, telefon alternativt klocka för att ta tid och dessutom mäta upp en sträcka i förväg. För att inte tala om att jag verkligen borde ha med mig en telefon ut i skogen då jag inte alla gånger lyckas så himla bra med att hitta rätt spår. Jag kan ju gå vilse och bli sittande där på en sten i all evighet innan någon hittar mig.

Visst finns det säkert andra fördelar med en lite mer modern pryl (för inte är det ju en telefon), men just nu känns det inte som att jag kommer att bli en av de där Iphonenördarna som mer eller mindre sover med den på kudden bredvid ;)
För att jag ska ha nytta av min Iphone på bästa möjliga sätt är ju en "väska" att ha den i när jag är ute på mina löprundor naturligtvis det första jag måste skaffa och jag hoppas att den dimper ner i brevlådan snart för fickan på mina löparbyxor är inte riktigt anpassad för en Ipone.

1 kommentar:

  1. Du är inte sist. Jag har fortfarande min gamla telefon som i vissa lägen inte går att ringa på, svara på sms eller att svara på.. Iphone står hett på min önskelista nu.

    SvaraRadera