söndag 5 juni 2011

Första milen på flera år

Idag var det dags att testa 10 kilometersspåret på F21 och mitt första mål var att överhuvudtaget hitta spåret då det inte visat sig vara helt lätt pga av lite felaktiga kartor, omdragna spår, ej flyttade markeringar, markeringar som pekar åt ett annat håll än vad kartan visar eller helt enkelt inga markeringar alls osv osv. Visst blev det lite klurigt idag också då pilen pekade åt helt motsatt håll jämfört med vad kartan visade, det kunde till och med jag förstå som är en usel kartläsare och inte har något lokalsinne what so ever. Fast jag tog ju mig runt och jag orkade springa hela vägen, vilket var mål nr 2 för dagens runda. Tiden 00.57.55 var ju också bättre än förväntat med tanke på att jag faktiskt inte sprungit sååå mycket än. Terrängen var väl inte jättejättetuff, men alldeles tillräckligt tuff för mig. Sandpartier där man sjönk så att det blev tuuungt att springa, trädrötter och grenar att hoppa över, stenskravel där man fick passa sig för att inte vricka fötterna, osköna grusvägar, härliga skogsstigar, några backar precis på de ställen där jag redan flåsade som mest. Precis som en löprunda ska vara med andra ord, jobbig! :)

1 kommentar: