tisdag 28 juni 2011

Nya löparskor - check

Äntligen har jag fått bra hjälp att prova ut ett par nya löparskor. Några mil till mina skruttiga skor hade nog gjort mig galen och mina knän och benhinnor hade sagt ifrån. Jag hade räknat med att det skulle bli dyrt. Ska man ha bra skor så kostar det och vill man träna ska det ju inte göra ont lite här och där. Mer än i plånboken då. På Löplabbet kan de sin sak. Förutom den vanliga kollen av fötter, fotisättning mm valde de ut några par skor som jag fick prova utan att veta priset. Inget par översteg dock 1600:-. Efter att ha provat och kännt efter hade jag hittat min sko. Då fick jag veta priset. Det billigaste av de par jag provade var de skönaste! För ynka (i det här sammanhanget är det ynka) 1200:- kom jag därifrån med ett par skor och tre par löparstrumpor. Jag är supernöjd och så glad att jag väntade med köp av skor tills jag hade möjlighet att besöka Löplabbet.

2 kommentarer:

  1. I vintras sprang jag i mina snowjoggers och nu använder jag mig av några "skogspromenad"-skor. Undrar hur det skulle kännas att springa i ett par skor avsedda för just springning. ;)

    SvaraRadera
  2. Visst känns det skönt :-)

    SvaraRadera