lördag 17 mars 2012

Sådan mor sådan dotter

Jag avskyr verkligen att inte kunna något på första försöket. Jag vet att det är helt vansinnigt att tro att man ska vara expert på något man aldrig provat tidigare, men så fungerar jag. Tydligen gör Astrid det också. Det där med att åka skidor tog hon på största allvar och efter att ha trillat två gånger var det färdigåkt. Det bådar gott inför förskolans Vasalopp.

Och hjälmen beror inte på att jag är någon hönsmamma som vill skydda mina barn från allt även om jag vid närmare eftertanke nog gärna skulle vilja göra det. Jag är rätt hopplös och säger nog akta dig för det där, gör inte så så att du trillar och gör illa dig osv osv. Jaja, det är något jag nog får jobba på lite. Hur som helst, hjälmen har hon på sig på egen begäran. Att hon älskar huvudbonader av olika slag är ingen nyhet och just hjälmar tillhör favoriterna.

1 kommentar:

  1. Sötis! Holger avskyr allt man har på huvudet, och vantar också tyvärr!

    SvaraRadera