onsdag 28 mars 2012

Lasagne

Dagens middag blev lasagne. Den här gången testade jag att använda proteinpasta istället för vanliga lasagneplattor. Funkade finfint!

Var på väg att hälla i en förpackning krossade tomater i köttfärsen, men stannade mitt i rörelsen då jag läste att det är socker i den. Tjoffade i ett gäng färska tomater i matberedaren, kokade ihop dem tillsammans med lök, vitlök, basilika, salt, peppar och lite paprikapulver innan jag blandade ner den i köttfärsen. För att proteinberika köttfärsen ytterligare rörde jag ner lite gourmet tomatsoppa (egentligen ett proteinrikt mellanmål) i den.

Varvade proteinpastan (som jag skar i fyrkanter med en pizzaskärare) med köttfärs och keso. Lite lite riven ost på toppen och tjong in i ugnen.

Enkelt, gott och nyttigt! En kombo som jag gillar. 
Middagen slank utan problem ner i makens och barnens magar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar