söndag 4 september 2011

Då var det gjort

Tjejmilen 2011 kan nu läggas till handlingarna. Får väl säga att det är med blandade känslor. Jag är grymt besviken på min egen insats. Jag visste ju att jag inte kunnat träna som jag borde och ville de sista tre veckorna innan loppet pga av låsning i ryggen mm. Jag vet också att min kropp inte alls fungerar bra i värme. Jag orkar ligga i en solstol och slöa när det är varmt, men att springa i värme är helt enkelt inte min grej. Att Stockholmsvädret för dagen var sol och vindstilla var alltså inte alls positivt för min del. Dock borde jag ha förstått bättre än att bara fylla på med vatten under förmiddagen. Sportdryck med energi, salter och mineraler var vad jag hade behövt för att kunna prestera någorlunda så jag kan bara skylla på mig själv. Efter 5 km såg jag stjärnor och det svartnade för ögonen. Benen var pigga och jag kunde bitvis hålla 5 minuterstempo/km. Jag tvingades att promenera vid två tillfällen för att inte trilla omkull och behöva bryta. Så jag får väl säga att mina 57.04 är bättre än att inte få någon tid alls och behöva bli hämtad av ett sjukvårdsteam längs banan. Fast det känns jäkligt surt ändå och jag är taggad till tusen att göra en bra Tjejmil 2012.

Bortsett från min egen usla insats så var det en fantastisk upplevelse att få springa tillsammans med 30.000 glada tjejer. Vilken stämning! Trots så högt deltagarantal flöt allt på helt galet bra och humöret var på topp hos samtliga tjejer, unga som gamla. Det hejades för fullt längs hela banan och utan all pepping hade jag nog inte orka bita ihop när det kändes som att energin rann ur mig.

Massor av glada laddade tjejer!

En tjej som var något bekymrad över vädret.

M som i Malin och Monica. Självklart valde vi den bokstaven som mötesplats efter loppet.

Lite påfyllning av depåerna på Valhallagrillen. Efter loppet naturligtvis.

Vi var väldigt överens om att vi skulle äta middag på Barcelona. Det var fullsatt och det tog tid att få maten, men det var värt att vänta. Som vanligt.

Och visst drack vi Sangria innan vi gäspande tog oss till hotellet.
Lärdom från min första Tjejmil: Ladda ordentligt med sportdryck och energi i annan form dagen innan och på förmiddagen innan loppet. Särskilt om det är gassande sol och vindstilla.

1 kommentar:

  1. Grr, vilka var hunkarna vid skylten och varför bjöd du inte med dem till Barcelona!? ;-)

    SvaraRadera