fredag 23 september 2011

Scannad

När jag kroppsscannade mig för ungefär 4 månader sedan var min metaboliska ålder 28 år, idag är den 18 år. På 4 månader har jag alltså med träningen lyckats dra ner min förbränning till en 18-årings. Inte så pjåkigt för en snart 34-årig tant.

Jag har dessutom minskat fettet med 5 procentenheter och även det vicerala fettet (bukefettet) har minskat ett snäpp. Det var inte så att jag på något sätt låg i farozonen, det var lågt redan innan, men nu är det ännu lägre och det är ju inte negativt på något sätt.

Jag ser med spänning fram emot en ny scanning efter ytterligare några månaders träning :)

3 kommentarer:

  1. Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt24 september 2011 kl. 19:40

    Gud vad kul!

    Jag önskar så att jag hade gjort en sån scanning när jag hade drygt 50 kilos övervikt. Hade vart riktigt spännande att se före och efter resultat. Damn!

    SvaraRadera
  2. Ja synd att du inte scannade dig innan, det hade varit häftigt att se resultatet Sofia! Du har ju jobbat på helt sjukt bra! :)

    SvaraRadera