tisdag 20 september 2011

Hej motivation!

Jag håller ju på att försöka hitta löpglädjen igen som försvann någonstans när jag blev stressad över att jobba och samtidigt hinna följa mitt löpträningsprogram de sista veckorna innan Tjejmilen. Det blev för mycket med nytt jobb, inskolning av barnen på förskola och träningsprogram.

Idag gav jag mig ut på promenad/jogg. Jag ville påskynda återhämtningen efter gårdagens träning som kändes ordentligt i benen idag. Ingen tidtagning, ingen Runmeter, ingen bestämd sträcka. Jag var ute kring 45 minuter (tror jag) och joggade lite vid två tillfällen, men promenerade i rask takt (förmodligen långsamt joggtempo) större delen av tiden jag var ute.

Det var skönt med lite kravlöst motionerande, att bara göra det jag hade lust med och då var det plötsligt roligt att springa igen! Det var så där roligt som det har varit hela sommaren. Nu känns det som att jag är back on track igen. Det blir inga löppass som någon annan utformat på ett tag, nu ska jag bara göra det jag känner för för stunden. Just nu lockar backträning, korta intervaller och ett riktigt långpass.

1 kommentar:

  1. Va härligt! Känner lite lika, trögt efter lång frånvaro.. Tur att runkeeper var så segt i lördags! Sprang bara med musik i strax över 30 min :-)

    SvaraRadera