söndag 18 september 2011

Så himla nöjd

Även om jag inte hunnit testa mina nya Haglöfs Shield Q Pants ordentligt måste jag säga att det här nog är mitt bästa köp på länge! Mer sköna och lätta byxor får man leta efter. Hade jag haft ett jobb där det var okej att ha på sig såna här byxor dagligen hade jag inte tvekat en sekund, men det känns inte som en helt rätt kontorsutstyrsel. Om jag hade varit idrottslärare eller något sådant kanske.. ;)

Det kanske inte är så konstigt att byxan känns så himla lätt och skön då den endast väger 160 gram. Att de är justerbara runt knät gör ju inte saken sämre. man slipper en byxa som fladdrar och känns klumpig när man är ute och springer. Under den period av året då det går att använda löpartights gör jag hellre det, men det här blir nog ett bra alternativ för hösten/vintern då det är aningen för kallt att springa omkring i trikåer.
Det verkar fortfarande finnas kvar några par byxor hos Addnature till halva priset. Skynda fynda!

1 kommentar: