tisdag 13 september 2011

Dags att välja

Jag inser att jag nog måste skaffa mig ett gymkort i alla fall. Under sommaren kändes det ganska meningslöst i och med att jag ändå mest löptränat och kört lite styrkeövningar här hemma. Det är visserligen planen för hösten och vintern också, men om det är snöstorm eller svinkallt kan det vara skönt att ha ett löpband att ställa sig på istället. Det lutar åt Actic som jag inte ens övervägt tidigare.

På + sidan är

  • Priset - billigare än alla andra gym.
  • Läget - jag kan ta vägen via gymet när jag åker till och från jobbet.
  • Öppettiderna -3 dagar/vecka öppnar de kl 6 och jag skulle kunna köra ett morgonpass de dagar maken kan lämna kidsen på förskolan utan att stressa livet ur mig för att hinna till jobbet sedan.
  • Förutom gym ingår bad (och träning på de badhus som har sådan utrustning) på stadens alla badhus. Jag kan alltså hinna köra ett pass på crosstrainern medan maken badar med barnen.
Ska fundera lite mer innan jag slår till. Det ryktas ju om att ett nytt gym kommer till stan.

1 kommentar:

  1. Jag tränar på stil. Alla maskiner är nya och varje löpband har egen tv. Det gillas.
    Men inpuls öppettider är ju svårslagna i shopping. Seriöst, 5 på morgonen till 24 på natten. Där hinner man definitivt träna.

    SvaraRadera