måndag 12 september 2011

Speedshopping och shoppingtips

Då jag var i Stockholm för att springa Tjejmilen hann jag speedshoppa lite på söndagen innan det var dags att flyga hem. Fort som bara den fyllde jag det lilla utrymme som fanns i resväskan.

Fyndade en löparjacka från Craft för 420:- på Intersport. Jag har egentligen gått och suktat efter en cerise/svart vindjacka från Nike ett bra tag, men det är nog så mycket att betala 1000:- för en vindjacka tycker jag. Jag känner mig nöjd med min nya röda jacka som dessutom inte bara står emot vind utan även regn, vilket ju är en fördel den här årstiden.
Jag har även suktat efter ett par Haglöfs vindbyxor som de tipsade om i ett av Springprogrammen jag har sett, men 900:- för ett par vindbyxor kändes också lite väl saftigt och jag hittade ett par Dobsom för 1/3 av det priset som har dragsko kring knät som gör att byxan inte fladdrar omkring så mycket. Jag känner mig rätt nöjd med att ha hittat både jacka och byxa för mindre än vad bara Haglöfsbyxan kostar.

Bortsett från träningskläder kom jag även hem med ett par skor, ett par jeansleggings, tre tröjor, en skjorta och en kofta till mig. Flickorna fick varsin klänning och en bok. Det är inte ofta jag kommer hem med mer grejer i min shoppingpåse än i barnens, men plötsligt händer det heter det väl och jag var i stort behov av påfyllning i garderoben. Jag har ju som bekant levt sandlådeliv i nästan 3 år och behövde verkligen lite kläder som är bättre anpassade för att ha på ett kontor.

Ja och så var det ju det där med vindbyxorna.. Bara för att jag hittade ett par till ett bra pris upptäckte jag alldeles nyss att de där Haglöfsbyxorna jag suktat efter finns på rea hos Addnature..

Haglöfs Shield Q Pant heter de och jag kunde inte låta bli så nu har jag snart två par vindbyxor. Onödigt? Nej, jag tror faktiskt inte det. De lär nog bli välanvända båda två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar