tisdag 7 september 2010

Hemma

Igår blev vi kvar onödigt längre på uppvaket pga av att de hade kafferep och satt och diskuterade de som jag förstod är de minst attraktiva arbetsuppgifterna, utskrivning och barnUVA. Kändes lagom kul att sitta och lyssna på det.
När Alice vaknade försökte hon direkt ställa sig på alla fyra, hon slet av saturationsklämman och började sedan jobba för att få bort syrgasmasken. Efter en stund sa hon ba e de och pekade på alla slangar och sladdar. Inte så oväntat kanske :)

Nu är vi i alla fall äntligen hemma. Både jag och Alice är trötta. Alice pga av operationen och jag pga oro och sömnbrist. I natt var det inte helt enkelt att somna till ljudet av maskinen för dropp. Ja det blev dropp i alla fall för jag lyckades inte få henne att dricka, men nålen fungerade så det blev åtminstone ingen ny nålsättning. Det första Alice sa i morse var bort den när hon såg droppslangen. Nästa ord var äta. Jag frågade vad hon ville ha. Göt fick jag till svar, mammas lilla gröttjej :) Lite smärtstillande och en Jogolino blev det. Alice var nöjd med det och orkade leka lite efteråt.

När man varit duktig måste man förstås få en kaka och presenter.

3 kommentarer:

  1. Härligt att allt gick bra och skönt att äntligen vara hemma kan jag tänka:)
    Söt Alice!

    SvaraRadera
  2. Saklart man ska fa presenter!!!Och jag har ju forstatt att hon gillar Handige Manny...:)
    Jatte-skont att allting har gatt bra och att ni ar hemma igen.Hoppas ni bada far vila nu.
    Och grattis aven till lilla Astrid pa 6-manaders dagen!
    Kram/Malin

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att ni har fått komma hem nu!! Duktiga Alice, vilken kämpe hon är!

    Malin, gröt är gott :) Jag kör ju också grötmenyn när tillfälle ges ;)

    Stor kram till er

    SvaraRadera