onsdag 15 september 2010

Nu får det vara nog

Ledsen, besviken, arg...det är bara förnamnet. När någon som man tror står en nära, som man hoppas ska finnas där som ett stöd när man behöver det, men inte gör det utan dessutom fäller en hel del korkade, elaka, egoistiska kommentarer gång på gång..då blir man ledsen. Jag har för ganska längesen bestämt mig för att försöka strunta i de som bara stjäl en massa energi. Efter att jag under ganska lång tid försökt förändra situationen, förklara att jag blir ledsen, att det inte är okej att bete sig på ett visst sätt och personen fortsätter än värre, då orkar jag inte mer. Nu räcker det. Jag konstaterar också att blod inte alltid är tjockare än vatten. Nu ska jag vara lite arg och ledsen en liten stund till, sen har jag inte tid med det. Jag har två underbara barn som behöver en glad mamma och det tänker jag vara!

5 kommentarer:

  1. Det är så tråkigt.. Och tänk vad negativa människor kan påverka en. Men huvudsaken är att du fattat ett beslut och att det känns rätt! Man får helt enkelt koncentrera sig på de som ger energi :)

    SvaraRadera
  2. Skickar över en stor kram. Jag håller med Monica,det är bättre att bry sig om de som faktiskt ger en energi och inte bara äter upp en. Kämpa på! Kram

    SvaraRadera
  3. kram på dej vännen!

    SvaraRadera