onsdag 22 september 2010

Jag undrar

Jag undrar varför man envisas med att vakna klockan 6 när man efter en liten stund behöver vila i gåstolen.
Alice hjälper till att fixa gukoss (frukost) och säger att hon gör juice. Jag undrar hur vi ska kunna dricka den juicen.

Under förmiddagen plockade vi fram fingerfärgen. Det här är resultatet av Alices försiktiga kladdande. Hon är inte helt förtjust i att bli kladdig om fingrarna. Jag undrar om det är något hon ärvt för både jag och Thomas har redan som barn ogillat att bli kladdiga.

Jag undrar även vad jag tänkte när jag trodde att jag skulle lyckas få Astrid att samarbeta för att få hennes handavtryck med fingerfärg.

Efter middagsvilan packade jag två snoriga barn i vagnen och gick på en promenad i solen. Vi stannade till vid fåren. Jag frågade Alice hur fåren låter. Voff voff svarar hon. Jag kan tillägga att vi strax innan fåren mötte en pudel som man kanske kan tycka liknar får litegrann, men jag undrar ändå om vi har misslyckats när det gäller att lära henne djurläten eller om hon helt enkelt tycker att det är en riktigt korkad och alldeles för enkel fråga ;)

1 kommentar:

  1. När Astrid blir äldre (och klokare) kommer hon aldrig gå upp så tidigt frivilligt! Synd att det ska ta så lång tid att förstå vikten av sovmorgon! :D

    SvaraRadera