onsdag 1 september 2010

Ny dag, nya tag

Efter en kväll som igår kan det ju bara bli bättre. Kan man ju hoppas i alla fall. Astrid gjorde väl inte natten till världens bästa natt med flera matningar och en del gnällande under den senare delen av natten. Måste komma ihåg att kolla i hennes mun om det kan vara tänder som orsakade gnället.
Thomas åkte till jobbet vid halv åtta. Då sov alla gott. Jag hann göra mig i ordning och fixa kaffe innan jag hörde Astrid jollra i sovrummet. Halv nio öppnade jag dörren till Alices rum så att hon skulle få vakna i lugn och ro. Sedan åt vi frukost tillsammans alla tre. Kaffet fick jag i mig medan Alice tittade på Nalle Puh och Astrid lekte bredvid på golvet. Sedan blev det en tur till öppna förskolan och några timmars lek resulterade i två trötta barn som somnade gott i varsin säng när vi kom hem igen.

Astrid vaknade lite före Alice och var strålande glad.


Efter mellis fick Astrid agera modell när inte Alice ville det. Alice kan säga nej, det kan inte Astrid så jag plågar henne ;)


Fast med storasyster som entertainer går det bra. Dock är luvorna lite stora, men det är egentligen inte Astrid som ska ha dem :)


Och så vänder vi på den så blir den randig och slät istället för rosa och lurvig.


Alice är också glad efter vilan och lite mellis.


Dockintresset har varit svalt fram tills för bara nån dag sedan och därför har en liten dockvagn fått flytta in hos Alice. I eftermiddag har hon gått på en långpromenad med vagnen runt runt i huset.


Jag var förberedd på kaos, men det blev en bra första dag ensam med mina småtjejer.

3 kommentarer:

  1. sån där sulky är grejen tror jag :)
    Hanna är som galen i sin och dockintresset ökade med minst 80%!
    //Emma

    SvaraRadera
  2. Vincent kör bara dödsrace med sin docksulky, men wtf, han har ju roligt. ;)

    Snyggaste rånarluvorna by the way. Jag tror jag behöver! :D

    SvaraRadera
  3. Snygga rånisar!
    Astrid pendlar från dag till dag och timme till timme mellan dockor och bilar.

    SvaraRadera