fredag 10 september 2010

Som på den gamla goda tiden

Numera är ju allt digitalt, man tittar på bilder på datorn. Jag är nog lite gammeldags. Jag gillar att ha bilderna i pappersform, kunna bläddra i ett album, titta, berätta, minnas.

Under sjukhustiden pysslade jag på kvällarna med ett fotoalbum. Att skriva ut bilder, klistra in dem i ett album och skriva lite blev ett sätt för mig att bearbeta det som hänt under dagen. Det kändes också viktigt att dokumentera allt som hände för att själv kunna gå tillbaka och titta och komma ihåg hur det var och för att kunna berätta för Alice när hon blir så stor att man kan prata om hennes första tid.

Självklart måste Astrid också få ett första album, det ska ju vara rättvist. Nu har jag knåpat ihop lite bilder från Astrids 6 första månader. Inget avancerat alls, bara lite bilder, små bildtexter här och där. Det finns väl en risk att barnen som inte var med på den tiden man skickade in filmrullar för framkallning inte alls tycker det är lika roligt med dessa fotoalbum som jag :)

1 kommentar:

  1. den gamla goda tiden var bättre... i album finns det ju lite tanke bakom och inte 7000 bilder på samma motiv som i datorn. Vi har också album till tjejerna + att vi sammanställt 1:a året till Hanna o ska väl göra det för Meja också.

    SvaraRadera