tisdag 21 september 2010

Tadaaa

Nu är vi äntligen färdiga med vårt lilla projekt. Det tog lite tid, längre tid än planerat, men då har det kommit lite andra mer akuta projekt emellan som att vinterställa poolen, ställa in utemöblerna och viktigast av allt Alices operation.

En del har hunnit se ett halvfärdigt resultat, en del har gissat att det är ett kök till barnen vi jobbat med. Nu är det färdigt. Eller helt färdigt är det kanske inte. Det lär säkert fyllas på med småprylar och sånt, men de stora delarna är monterade i alla fall.

Lite förvaring för tallrikar, muggar, skålar mm.

Recept på kladdkaka är alltid bra att ha nära till hands.

Glas att skåla i vid festliga tillfällen måste naturligtvis också finnas i ett kök.

Nu är Alices rum i stort sett färdigt. För tillfället i alla fall. Nu ska vi snart börja med Astrids rum. I och med att Alice bland annat har kökshörnan i sitt rum blir det nog en myshörna med kuddar och sånt där man kan ligga och läsa samt ett litet bord där barnen kan sitta och rita och pyssla i Astrids rum. Vi får väl se vad vi lyckas åstadkomma under hösten och vintern. Nu blir det i alla fall en liten paus i barnrumspysslandet för att färdigställa lite annat. Här är förresten lite bilder från resten av Alices rum..

Fönsterbord för två. Jag har "bakat" lite också. Jag är inte helt nöjd med slutresultatet när det gäller bakverken, men nu vet jag hur jag ska göra och hur jag inte ska göra om jag skulle råka få tid över att baka lite mer.

Pluttiga hand- och fotavtryck, första skorna och lite annat smått och gott.

Astrids streckkodstavla har flyttats för att senare placeras någonstans i det som nu är gästrum och som under hösten/vintern ska förvandlas till ett barnrum. Istället får en av de canvastavlor vi gjorde på bebis-Alice ta plats på tavellisten.

5 kommentarer:

  1. jaha så det blir ett astridrum?

    Grymt fint köket blev. Jag vågar nog inte komma och hälsa på med H för då vill hon väl ha ett likadant Lyxlyxkök ;)

    SvaraRadera
  2. Gud vilket fint kök! Jag har önskat ett kök till Vincent och Eliie också från svärmor. Hon ville ha lite inspiration, jag lär ju visa henne det där köket. ;)

    SvaraRadera
  3. Shit vilket fint kök! Mitt drömkök till Ebba, jag ska visa Johan bilderna! ;P Verkligen superfint, och fina bakelser du gjort också! Vill också kunna sy sånna, dyra att köpa ju och roligare om man får dem precis som man vill :)

    Ebba följer kurvorna fint, hon kan ju sova vissa nätter utan nattmål så jag tror ju att hon är van att få mat när hon vaknar och att det är därför hon inte somnar om...vi är ju lite slöa nattetid så vi orkar inte ta fighten heller :P Men ska nog göra ett försök efter helgen, jag får räkna med att vara lite trött första dagarna :)Sen får vi se när vi väger henne nästa gång hur kurvan går :)

    SvaraRadera
  4. Men gud vad fint det blev! Vilket lyckat projekt, kan tänka mig att tjejerna kommer att älska att leka där!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Men OJ vad jag har missat! Supersnyggt kök verkligen! Och resten av rummet med.
    Åhhh nu blev jag helt sugen på att härmas. Bakverken såg ju jättefina ut:)

    SvaraRadera