fredag 3 september 2010

Rädd

Förmiddagen har spenderats på sjukhuset. Inget akut utan återbesök hos kirurgen med Alice igen. Vi skulle dit någon gång under hösten, men vi fick komma tidigare än planerat pga av att vi blev tvungna att besöka akuten för inte så länge sedan när vi inte själva lyckades trycka in ljumskbråcket på henne. Operation har de ju velat vänta med så länge det bara går om det inte är så att Alice har ont och störs mycket av bråcket. Under alla tidigare besök hos kirurgen har inte bråcket ploppat ut, men idag gjorde det det. Alice var som vanligt inte helt nöjd med att bli undersökt och när hon blir ledsen och gråter kommer det ofta ut. När Ewa såg hur mycket det kom ut fattade hon ett snabbt beslut. På måndag ska Alice opereras. Det var jag inte förberedd på och oj vad jobbigt det känns även om vi vetat hela tiden att det blir operation förr eller senare. Det är ju bara en av oss som kan stanna med Alice på sjukhuset och även om vi båda fått vara där så har vi ju faktiskt en till liten skrutt som nog gärna vill vara med mamma eller pappa. Thomas gissade att jag inte har några planer på att stanna hemma. Han gissade rätt. Jag vill vara där med Alice så klart! Redan på söndagkväll ska vi skrivas in på sjukhuset och fram till dess får vi försöka undvika att dra på oss någon förkylning så vi myser nog mest här hemma hela helgen.

Alice blir ofta rädd och orolig när hon utsätts för alla möjliga undersökningar. Nu är jag också rädd och massor massor orolig.


Mammas lilla stortjej.

8 kommentarer:

  1. Ah,lilla (stor)sota alice!!!Forstar att ni ar oroliga.En operation ar alltid en operation och sjukhus...Jag ar saker pa att det kommer ga jatte-bra!
    Massor med lycka till och massor med kramar till er.

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt!
    Kan inte ens föreställa mig hur läskigt det måste vara som förälder i den sitsen men det kommer nog att bli jättebra i slutändan:)

    Kram på dig och massor av lycka till!

    SvaraRadera
  3. Malin

    Men oj, det blev snabba ryck. Jag håller verkligen tummarna för er alla att allt ska gå fint och att det inte ska göra alltför ont. Hon är en kämpe, du och Tomas likaså. Det kommer gå fint. Det känner jag på mig!

    Tack för igår kväll, det var himla trevligt att komma förbi och surra lite.

    Skickar över stora kramar till er alla fyra

    SvaraRadera
  4. Oj, det var snabba ryck. Så läskigt. Men gu så skönt ändå att få det gjort så hon slipper få ont varje gång de ploppar ut. =/

    SvaraRadera
  5. Jag vet precis hur det känns! Klart du är orolig,men det kommer gå såååå bra! Stort lycka till,jag ska tänka på er!

    SvaraRadera
  6. Massor av lycka till! Gud så starka och duktiga föräldrar ni är!

    SvaraRadera
  7. Har hon klarat sig så som hon gjort genom livet hittills, så kommer det här vara lätt som en plätt!

    SvaraRadera
  8. Åh jag kan inte ens föreställa mig hur det känns men ni är så grymt starka föräldrar till en otroligt stark och modig tjej så ni kommer klara detta jättebra!

    Massor med lycka till och kramar till hela familjen!!

    SvaraRadera