måndag 6 september 2010

Väntan

God morgon! Alice vaknar pigg och glad efter att ha sovit jättebra hela natten. Jag däremor har vaknat massor av gånger för att titta så att Alice inte håller på att klättra ur sängen. Hemma sover hon i spjälsäng, den här sängen kan man lätt ta sig ur.

När vi hade kommit i kläderna kom Astrid och pappa. Astrid hittade en bra plats att chilla på i lekhörnan.

Alice hittade massor av roliga saker att leka med.

Familjemys på sängen.

Alice börjar bli liiiite less. Att vara nummer 2 att opereras för dagen går bra tills man blir både trött och hungrig.

Astrid läser en bok.

Alice är lite mer less, bökar och klättrar.

På med den snygga sjukhusrocken. Av nån anledning är även storlekarna barnrockarna väl tilltagna. Alice är nu ännu mer trött och hungrig och blir mer och mer svårroad. Vi tittade på Hitta Nemo och försöker få henne att dricka "saft" för att hon skulle bli lite lugn så att de kunde sätta nålar i händerna. Det blev aldrig så. Hon ville inte ha "saft" och tjurig som hon är så blev det ingen nålsättning. Istället fick hon somna i min famn i operationssalen innan nålarna sattes.


Nu återstår ytterligare väntan... Vid 12.50 lämnade jag operationsalen och försöker nu fördriva tiden med att surfa, blogga, dricka kaffe, äta godis, dricka lite mer kaffe.. Medan jag väntar ska jag passa på att få ett utbrott på den här bloggen som lever sitt eget liv. Den gör mig galen på hur bilder och bildtexter hamnar på olika avstånd.

2 kommentarer:

  1. Lilla sotnosen som ar less!Hoppas din vantan snart ar over och att allt ar som det ska.
    Kikar in senare for att se hur det gar.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Å hoppas att det går bra! Kikar också in här och uppdaterar mig - vad bra att du tar dig tid och orkar uppdatera oss "runtikring"

    Kramar från mig och småtjejerna
    /E

    SvaraRadera