lördag 25 september 2010

Lördag

I morse gjorde jag något jag inte gjort på väldigt länge. Jag badade bastu. Bara jag. Alldeles tyst var det. Där satt jag en stund i eukalyptusångorna och tänkte att det här borde jag göra oftare. Det bästa med att ha ett sånt bastuaggregat som vi har är att det bara är att lyfta på locket, ösa på lite vatten, luta sig tillbaka och njuta. Ingen väntan på att bastun ska bli varm först. Efter en vecka då jag i stort sett bara torkat snoriga näsor och vi knappt varit utanför dörren förutom på någon enstaka kort promenad behövde jag en stund av lugn och ro för mig själv. Det fick jag. Sen var det fullt ös igen.

Jag har försökt sortera undan en massa småkläder som jag inte vet vad vi ska göra av. En del borde kanske traderas bort, men just nu har jag ingen lust att fota och fixa med det. Nåja nu ligger de inte utspridda över hela gästrummet i alla fall och sängen där inne har vi skjutit åt sidan för att göra plats för Astrids spjälsäng. I natt ska hon få premiärsova i det som ska bli hennes rum.


Alice tog på sig ett par skor vi hittade i Astrids garderob, packade sin mobiltelefon i väskan, satte väskan på axeln för att åka och hanla (handla).


Lördagen har alltså gått åt till att småstäda och plocka lite här hemma, Alice och Thomas har klippt gräset en sista gång, Thomas har jobbat lite på locket till brunnen, spjälsängen har flyttats, jag har tvättat kläder och vikt tvätt, vi har varit ute på promenad, Alice har ritat och Astrid har gjort det vanliga dvs sprungit runt i gåstolen, suttit och lekt och tränat på sina ramsor "jäjäjä", "lälälä" och "dädädä". och ikväll ska vi vuxna äta middag i lugn och ro. Det blir tacos, något vi inte ätit på länge. Alice har för övrigt fått festa till det med en Maxbox idag, det är ju lördag. På Alicespråk har hon ätit boja, boppat bitten och druckit bettis. Hon har alltså ätit hamburgare, dippat pommes frites i dressing och druckit festis.


GräsklipparAlice.

1 kommentar:

  1. Det är bra att läsa bloggar ibland, nu kom jag på att jag absolut behöver bada bastu någon dag. Lät ju supermysigt! Eukalyptusgrejjen, är det någon olja du öser på eller? lät helt klart mer mysigt (och kanske tjejjigt än öl;).

    SvaraRadera