torsdag 30 september 2010

Hemma bäst som vanligt

Nu är vi hemma igen efter några dagar i Umeå. När Thomas ska jobba där följer vi med ibland för att få ett miljöombyte. Jag konstaterar efter varje gång att det inte är helt enkelt att bo med barn på hotell. Det var inte det med ett barn och det är definitivt inte det med två barn heller. Den här gången hade vi ett hotellrum med en liten kökshörna vilket underlättade flaskdiskning och sånt, men att bo allihopa i ett enda rum är ett pyssel även om rummet är stort. Särskilt när Astrid bestämde sig för att äta ofta på nätterna. Trots lite tjorv med att få ihop matningar och sovningar så var det skönt att komma bort lite och Alice var lycklig över att få umgås en hel del med farfar som är i Umeå på behandling. Fast som jag alltid säger när vi kommer hem, nog är det roligt att åka bort, men det är väldigt skönt att komma hem igen.


Alice dricker bettis i fåtöljen på hotellrummet.

Astrid spanar in snyggingen i spegeln.

Alice äter sin första Allstarburgare. Hon dissade burgaren, men bitten gick godkänt.

Astrid klurar på hur hon ska kunna få in legogubben i munnen utan att ta ut nappen.

Ligger på rad och väntar på att få ny blöja och pyjamas inför natten.

Alice och farfar tittar på vattnet. Alice vill bada. Oväntat va? ;)

Astrid gör det hon är bäst på. Tittar på och myser i vagnen.

Alice och farfar tittar på de fina löven på träden.

I förmiddags promenerade vi till en lekpark. Superhärligt väder och Astrid behövde sova så vad passade bättre än friskluft för mamman och barnen samtidigt som Astrid gungades till sömns.

Alice tyckte inte att lekparken som var full av dagisbarn på utflykt var rolig. Hon ville nog gärna prova klätterställningarna och gungorna, men hon blir lite ängslig när det blir massor av barn samtidigt. Hon är helt enkelt inte van vid dagisbarn som leker rätt tuffa lekar ibland, knuffar varandra av gunghästar, tränger sig före i rutschkanekön osv.

Istället trampar vi runt bland frasiga höstlöv.

2 kommentarer:

  1. Härligt med lite miljöombyte, men jag kan tänka mig att det är skönt att komma hem sen. Sö söta de är och snygga kläder som vanligt!:)

    SvaraRadera
  2. Åh jag måste bli bättre på att kommentera via mobilen (som jag nästan alltid surfar via), hinner glömma bort tills jag sitter vid datorn! Men med tanke på att jag knappt behärskar sms:en ännu så lär det dröja ;-)

    Det jag kommer ihåg att jag velat få sagt är 1. GUUUUD så fint barnens kök blev!!! Mycket inspirerad att göra något liknande men vet inte om vi är lika händiga... 2. Vilken mysig flodhäst Astrid hade, vart har ni köpt den? Och väldigt mysig tjej också såklart! :-) Hoppas tänderna är färdigbråkade!

    SvaraRadera