söndag 5 september 2010

Inlagda

Nu är vi sedan några timmar inlagda på avdelning 44 i väntan på morgondagens operation. Alice acklimatiserade sig snabbt. Hon brukar inte gilla att ligga på andra skötbord än det hemma, det gick hur bra som helst här. Hon brukar inte vara så förtjust i att duscha/tvätta sig på okända ställen, 2 plastmuggar som hon fick hälla vatten i och det gick hur bra som helst. Hon brukar ha svårt att komma till ro och somna på andra ställen än i sin egen säng, hon somnade efter ca 15 minuter utan tjorv. Jag hoppas att det går lika bra i morgon. Vi vet inte tid för operationen än. Det enda vi vet är att de tar de yngsta barnen först och Alice är näst yngst och är alltså nummer 2 i "kön". Nu ska jag fördriva tiden i 1,5 timme innan jag ska försöka ge Alice det sista hon får äta innan operationen. Sedan ska jag försöka sova själv. Jag har en känsla av att jag inte kommer att kunna somna lika fort som Alice.

Det första Alice gjorde var att provligga sängen.


Finaste lilla Alice sover sött. Katten och vovven har hon såklart med sig.

7 kommentarer:

  1. Katten, vovven och en snygg pyjamas! Bästa uppladdningen ;)

    SvaraRadera
  2. Sötisen! Lycka till! Det kommer gå hur bra som helst.

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Jag håller tummarna för er hela dagen!! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Lycka till, vilken duktig tjej du har! =)) Så skönt att ha det bakom sig sen!

    SvaraRadera
  5. Lycka till med allting!Hon ar stark och duktig lilla Alice!Sa fin med sina gose-djur och fina pyjamasen.
    Massor med kramar till hela familejn idag men mest till Alice och dig.Tanker pa er idag.
    Kram./Malin M

    SvaraRadera
  6. Styrkekramar från oss... till mamman :)
    Alice kommer att klara det här galant - piece of cake för henne med den viljan!
    Ses snart.
    //Emma och co

    SvaraRadera
  7. Lycka till! Jag tänker på er!kram!

    SvaraRadera