tisdag 4 maj 2010

A1 pratar och A2 växer

Just nu utökas ordförrådet med något nytt nästan varje dag. Nu kan vi lägga till goj (skor), babaja (badbalja), tatto (traktor), biile (bilen), öja (öra) och too (tå) till ordlistan. Vattenkokare heter inte längre koka utan kokaje. Jag förstår att intresseklubben antecknar för fullt nu ;) Skriver ner sånt mest för min egen skull så att jag kommer ihåg det. Alice är i alla fall en liten pratkvarn, fortfarande är det massor vi inte förstår, men tillslut trillar kronan ner för oss föräldrar efter att Alice fått tjata ett tag och nästan hunnit bli irriterad för att vi inte fattar vad hon menar.

I övrigt händer inte så mycket här hos oss. Vi går på promenader i solen. Idag gick vi till lekparken vid hamnen för att se om den tinat fram och det hade den. I höstas skrattade Alice så hon kiknade när hon fick prova gungorna. Nu är det tydligen inte alls lika roligt längre. Det var till och med otäckt och det slutade med att jag fick lyfta upp en gråtande Alice från gungan. Just nu är det mycket man behöver vara rädd för. Jag hoppas att den här ängsliga perioden går över snart.

Vad pysslar Astrid med då? Ja hon gör väl inte så mycket, hon hänger med på det vi andra gör. Sällskapsjuk är hon i alla fall och vill vara med hela tiden. Under tiden passar hon på att växa så det knakar också, 5390 gram och 58,5 cm noterade vi vid gårdagens besök på bvc.

Det var väl allt för den är gången. Nu ska mamman passa på att få sig en kopp kaffe medan båda barnen sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar