torsdag 6 maj 2010

Less

Om ni vill läsa ett positivt och inspirerande inlägg kan ni som ni kanske förstår redan av rubriken sluta läsa redan här för nu tänker jag gnälla av mig lite.
Just nu känner jag mig less på det mesta. Less på att det inte finns några variationsmöjligheter för våra promenader. Ute vill vi ju vara när det är fint väder, men det blir så tråkigt att gå samma sträcka varje dag. Less på att inte all snö är borta. Less på att gräsmattan ser ut som en leråker på baksidan. Less på att det alltid känns ostädat här hemma. Less på att inte kunna ta fram dammsugaren utan att Alice gråter. Less på att vara trött. Less på mina extrakilon. Less på mitt tråkiga hår. Less på att jag känner mig som en sunkmorsa. Jag har inte direkt kommit någon vart i mitt projekt "no more sunkmorsa", men det är ju mitt eget fel. Less på att valmöjligheterna då det gäller kläder inte är särskilt stora. Less på att inte få på mig mina favvojeans. Senaste saken att vara less på är att jag, efter 2 graviditeter och amning, numera har bröst som en åttioåring, 2 tomma påsar som man får rulla in i bh:n. Kul? Nä verkligen inte. Man känner sig inte som snyggast i världen direkt. Idag tänkte jag pigga upp mig med att testa Wii fit som bara legat i skåpet sedan jul. Nu skulle jag minsann ta tag i det där med träningen. Vad hände? Det var ju döööötrist!! Tycker alla pratar om att det är så roligt och att det är så bra träning. Jag kan inte alls hålla med. Det enda positiva var väl BMI-uträkningen som faktiskt inte visade på övervikt 2 månader efter förlossningen, men jag är fortfarande less trots det. Less, less, less..suck.

2 kommentarer:

  1. Jaha du är inne i den perioden nu! Tror att det är en del av återkomsten till livet... det enda du kan trösta dig med är att det bara kommer att bli bättre. Nu har du fått tillbaka din kropp och sakta men säkert kommer du nog att börja trivas i den också. Tänk på vad den har åstadkommit! :)
    (ska jag säga, gnälltanten nr 1 som stånkar och stönar över min egen graviditet!)

    SvaraRadera
  2. Kär vän, klart du ska få klaga. Ibland är det skönt att få skriva ner allt man är less på, bara för att få ur sig det.
    När jag är tillbaka i Luleå kanske vi skulle ta våran "spa" dejt som vi pratade om.. Få rå om varandra och surra lite skit.

    Får väl ta med mig träningskläderna och köra lite Wii med dig också, har aldrig testat det.

    Skickar över stoooooora kramar!
    www.malinslivochbravader.blogg.se

    SvaraRadera