lördag 29 maj 2010

Nya rutiner.. igen!

Precis när man tycker att man har fått lite koll på läget, har lite rutiner med barnen som fungerar bra så ändras de. Vi var så nöjda för bara ett kort tag sedan över att Astrid börjat sova från ca kl 22 till någon gång mellan kl 4 och 5. För några dagar sedan tyckte hon att hon nte alls ska göra det längre. Hon brukar oftast stå sig närmare 4 timmar mellan målen på dagtid, ibland längre. Nu har hon under några nätter vaknat vid precis samma tidpunkt, 01.30 piip. Hon gallskriker precis som om hon inte skulle ha fått mat på flera dagar när det bara är 3 timmar sedan sist. Men är vi ledsna för det? Nä inte ett dugg för sedan sover hon vidare till 8.30-9 :) Det är ju myyycket bättre än att behöva mata henne vid 5 och sen försöka hinna somna om en stund innan det är dags att stiga upp med Alice vid 7. Hoppas verkligen att de här nya rutinerna håller i sig! Förmodligen borde jag inte ens ha skrivit det här inlägget för då kommer Astrid att ändra rutinerna redan i natt.

1 kommentar:

  1. Men vad roligt att du också har en blogg! Ska jag genast lägga in så jag kan följa! :-) Ja, jag hoppas att barnmorskan svamlar. Skulle det komma till det läget att jag går över så länge kommer jag utan tvekan att ta diskussionen med personalen på Sunderbyn! Inte bra för barnen att ligga inne för länge i magen...

    SvaraRadera