tisdag 18 maj 2010

Sol ute, sol inne, sol i sinne

Vilka fantastiskt fina dagar vi har nu. Vi leker ute från morgon till kväll, går på promenader när det inte är för varmt, äter och fikar utomhus och i dag har jag gjort något som jag inte gjort på mycket länge. Jag har börjat läsa en bok!! Båda barnen sov samtidigt efter lunch och jag funderade på vad jag skulle göra under tiden och bestämde mig efter några minuters velande fram och tillbaka för att jag gott kunde sätta mig i solen och bara slappa så jag gick in, hämtade en bok och intog en tillbakalutad position i solstolen. En hel timmes lugn och ro fick jag. Ja förutom alla gånger jag hoppade upp och ner i stolen för att vifta bort någon insekt eller stampa ihjäl en spindel eller skalbagge. De var inte det minsta söta så jag valde att inte fota dem. Däremot fotar jag ju mina två små toksöta tjejer hela tiden och här är lite av vad vi gjort de senaste dagarna.

På promenad med dockan, Barbastark och några träklossar som monterats lös från vårt köksbord.
Lilla solstrålen!
Alice ville "baaaja". För kallt tyckte mamman.

1 kommentar:

  1. Va kul det var att komma hem och uppdatera sig lite på vad som hänt och alla fina bilder på världens sötaste tjejer! :D

    SvaraRadera