onsdag 5 maj 2010

Jag är så korkad

Ingen nyhet kanske ni tycker ;) Idag trillade kronan ner igen. Man känner sig såå korkad när man inte förstår vad Alice säger och när man tillslut gör det så känns det så självklart, särskilt då barn ju faktiskt härmar det vi vuxna säger. I flera dagar har hon då och då när hon kryper omkring sagt "mammaäjäj" och jag har tolkat det som en av hennes ramsor typ jakkalakkalakka och kallakallakalla. Idag sa hon "mammaäjäj" strax efter att jag själv sagt "mamma är här". Ja det är ju klart att det var det hon sa! :) Jag tror att jag nog säger det ganska ofta när jag går omkring här hemma och småplockar med något. Alice är lite ängslig när man går iväg från henne även om man bara går in i rummet bredvid och jag brukar alltid säga åt henne var jag går, vad jag ska göra och att jag kommer tillbaka. Medan jag är i rummet bredvid brukar jag då och då säga "mamma är här" bara för att hon ska höra att jag inte har försvunnit någonstans. Idag var det dock inte åt Alice jag sa det utan åt Astrid som låg i babysittern och ropade att hon var hungrig. Medan jag gjorde i ordning flaskan ropade jag "mamma är här Astrid och kommer med din mat strax", varpå Alice som sitter bredvid mig också vänder sig om och ropar "mammaäjäj" åt Astrids håll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar