måndag 10 maj 2010

Då var det måndag igen..

Jag har sovit i gästrummet ytterligare en natt med förhoppning om att kanske sova i kapp lite. När jag tog mina kuddar och tassade in i sovrummet i morse vid 8-tiden då resten av familjen fortfarande sov såg det ut så här i vår säng.




Efter frukost satte vi oss i varsin bil, Thomas för att åka till flygplatsen och vidare till Stockholm för att jobba, jag och barnen för att åka till Storheden. När vi parkerade bilen och jag höll på att lyfta över barnen till vagnen pekade Alice på alla mörka bilar som körde in på parkeringen och sa "pappa ". Hon trodde att pappa också skulle komma.. Jag försökte förklara att pappa ska jobba, men hon fortsatte prata om pappa i bilarna. Fast det dröjde inte så länge innan hon glömde det och blev upptagen med att titta på en massa andra spännande saker. Hem kom vi med en plastkorg att förvara uteleksakerna i och fyra små rosa plaststolar som barnen kan sitta i ute på sommaren. De måste ju ha sina egna utemöbler att sitta och fika i :) Jag är inget fan av plastmöbler, men de här var ganska söta. Nu behöver vi bara hitta ett litet bord också för det fanns inte.



Så här glad var hon inte när vi gick in igen för dagens tupplur.. Men det var mamman som fick dricka en kopp kaffe och äta en bit choklad i lugn och ro:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar